Tens por de conduir? No creus que siguis capaç de treure’t el permís de circulació perquè no saps com perdre la por de conduir? Aquest pànic tan comú pot ser causat per diversos factors, però el més important és que es pot superar. De fet, compartirem amb tu com superar la por de conduir donant-te les claus.

Entendre què és i què ho causa abans d’abordar com perdre la por de conduir

Aquesta por que sofreix aproximadament el 30% de la població té nom propi i es diu amaxofobia. És una fòbia bastant comuna, de fet, d’alguna forma o una altra, tots quan conduirem un cotxe per primera vegada sentim unes certes ‘papallones’, semblants a les quals sentim quan ens enamorem. 

Si no les has gaudit perquè no tens el carnet del cotxe, obtingues-lo amb nosaltres. Tenim les millors eines i tècniques per a superar la amaxofobia. Aprofita!

Comprendre per a perdre la por de conduir

La amaxofobia és similar en el seu funcionament a qualsevol altra forma de fòbia. La persona, davant l’objecte que percep com a amenaçador, entra en un estat d’ansietat i pànic.

Això pot donar-se per diverses raons, entre elles, haver tingut un accident o haver presenciat algun. A vegades, ni tan sols es produeix per un fet concret, simplement apareix. Per això és interessant que anotis bé totes les claus que et permetran perdre la por de conduir.

¿Cómo superar el miedo a conducir? Compartimos 10 formas de superarlo

Consells per a perdre la por de conduir

El primer que has de tenir clar és que, això que et succeeix, és normal i, a més, temporal.

No estaràs tota la vida patint aquestes molèsties! Sobretot, perquè tenim els millors consells sobre com superar la por de conduir.

Anota o guarda aquesta pàgina en favorits perquè usis aquesta informació quan la necessitis!

1. Practica tècniques de relaxació abans d’enfrontar-te a com perdre la por de conduir

Una de les qüestions principals per les quals ens costa controlar l‘ansietat provocada per la amaxofobia, és perquè no tenim domini sobre la nostra respiració.

Aquest truc val per a gairebé qualsevol cosa en la vida. Practica tècniques de relaxació i respiració fins que siguis capaç de calmar el teu estat d’ànim àgilment. T’ajudarà davant qualsevol situació estressant.

2. Treballa en la teva ment, recol·loca conceptes erronis

En què penses quan tens por? Això és molt important. A vegades, aquests pensaments, quan es verbalitzen, perden absolutament tota la seva força perquè, en fer-ho, ens adonem del poc realista que és. Per això és bo que treballis diàriament en la teva ment per a substituir els conceptes erronis, fins i tot el mític jo no puc, per a endinsar-te en com superar la por de conduir.

3. Visualitza’t conduint, gaudint del trajecte

Aquesta és una tècnica en la qual treballes també a nivell mental. La qüestió és que tancaments els ulls, et relaxis amb la pràctica que prefereixis, i comencis a imaginar-te conduint de manera segura, feliç, amb confiança en tu.

Quants més detalls agradables introdueixis, millor. Pots posar la teva música preferida en el cotxe, sentir els raigs del sol, etc.

T’interessarà llegir també: 5 consells per a superar la por de conduir

4. Enfoca’t en l’objectiu: com perdre la por de conduir.

Per a superar la por de conduir és necessari que estiguis totalment determinat. Si no és així, de poc et serviran aquests consells. Aquest procés requerirà la teva implicació. el teu compromís i una mica de la teva part.

5. Fixa’t en els altres conductors

Aquesta és una tècnica bastant pràctica. Alguna vegada has pujat a un avió? Si és així, és probable que hagis vist persones amb el gest tort, simplement perquè temen volar. I aquestes persones generalment miren als altres passatgers. En veure’ls tranquils, ells es queden tranquils també.

Si veus conductors segurs tot el temps – hauràs de posar el teu focus aquí- i segueixes els anteriors consells per a aprendre com superar la amaxofobia; No creus que a poc a poc anirà sortint de la teva ment aquesta imatge de tu com a conductor o conductora insegura?

¿Cómo superar el miedo a conducir? Compartimos 10 formas de superarlo

6. Practica a casa

Si algú a casa té un cotxe… Perfecte! Pots practicar en ell. Això sí, tenint al cap el següent consell.

7. Aneu pas a pas

Depèn de la por que tinguis a manejar un vehicle, començaràs d’una banda o un altre. El límit, des del qual has de mesurar on comences, és el que menys angoixant et resulti. Pot ser conduir el cotxe, arrencar-lo o el simple fet d’entrar en ell.

Tenint clar quin és el primer passo a afrontar (el més baix en l’escala d’angoixa), es tracta de fer una exposició gradual.

Només hi ha dues regles:

  1. No fas això per a demostrar res a ningú, excepte a tu. Ho fas perquè tu vols.
  2. Una vegada que facis el pas, encara que sentis ansietat, mantente respirant i recordant la teva visualització fins que se’t passi. Quan ja t’hagis tranquil·litzat, deixa de fer el que estiguessis fent dins del vehicle i sal d’ell.

8. Tingues al cap sempre les regles per a perdre la por de conduir

Mai oblidis, enlloc del procés, mantenir constància en el treball mental de reconèixer els pensaments que et paralitzen i invalidar-los, així com de la visualització per a adonar-te que pot ser una experiència molt agradable i enriquidora per a tu superar aquesta por i conduir amb calma.

9. Usa la tecnologia al teu favor

Si amb els consells sobre com superar la por de conduir ens has pogut aconseguir el repte… Tranquil·litat! La tecnologia virtual està avui dia a l’abast de tots i és una de les tècniques més efectives per a superar la amaxofobia. No saps de què va?

10. Demana ajuda! No et passa gens rar!

Si el procés no t’ha quedat del tot clar o, simplement, prefereixes tenir una guia intensiva, pots recórrer a especialistes en psicologia o en la superació d’aquesta mena de fòbia. Recorda que en RACC Autoescoles comptem amb psicòlegs experts en amaxofobia que t’ajudaran. Sigui com sigui, tingues-ho molt clar: Ho aconseguiràs!