10 mites falsos sobre la conducció
Les ‘faules’ són molt comunes en gairebé tots els aspectes de la vida. El que comença com una ‘mentirijilla’, s’acaba convertint en una ombra que va agafant força i que, a poc a poc, gairebé tothom acaba creient que és certa.
Com no pot ser d’una altra manera, també existeixen mites sobre conducció. I és molt important que tot conductor, en treure’s el seu permís de conduir, sigui conscient que no són certs i conèixer quina és la veritat sobre l’assumpte.
Així que en RACC Autoescoles desmentirem quins són els 10 mites més falsos.
Pren nota i sé un gran conductor!
Desmintiendo mitos que no son reales
1. En les vies urbanes, hi ha tant de perill.
En les vies urbanes els límits de velocitat són més baixos i, per això, moltes persones creuen que la probabilitat de tenir un accident és menor. Fals!
Segons la Direcció General de Trànsit (DGT), al voltant del 60% dels accidents ocorren en zones urbanes.
Així que presta la màxima atenció quan circulis per elles.
2. Les línies contínues mai se superen, ni per a avançar a un ciclista.
Un altre dels grans mites sobre conducció és, sense cap dubte, aquest. Sí que és cert que està prohibit superar les línies discontínues, però per a avançar a un ciclista que està circulant, sí que poden depassar-se.
Però només en cas que en fer-ho no existeixi un perill per a la circulació i no vingui de front un altre vehicle.
Garantir la separació lateral en avançar a un ciclista és vital per a no posar en risc la seva vida ni causar un accident.
3.El volant pot agafar-se de qualsevol forma.
Error! Això és completament fals.
El volant ha d’agafar-se segons les indicacions establertes, mai es pot deixar anar completament, ni amb les palmes ni amb els dits. La posició correcta per a agafar el volant és, seguint les agulles del rellotge, de la següent forma:
– La mà esquerra en posició 9 o 10 hores i la dreta en posició 2 o 3.
4. És millor un cotxe gran perquè és més estable.
Antigament sí que era cert que els cotxes grans eren més estables, i és que com portaven unes suspensions toves, davant qualsevol sot absorbien el moviment.
Avui dia, amb els avanços mecànics i tecnològics que s’utilitzen en l’automoció, això no és així. I és tan estable un cotxe gran com un petit.
Així que un altre mite sobre conducció resolt!
5. Si tinc un accident, puc deixar el cotxe on està.
Per descomptat que no!
Sempre que es pugui s’ha d’apartar el vehicle de la via, i també els trossos que hagin pogut quedar escampats per la calçada.
I és que, si no es fa, es pot provocar un altre accident.
Si sofreixes un accident, el primer que has de fer és assegurar la zona, preocupar-te pel benestar de la resta d’implicats en l’accident, telefonar a emergències, retirar el vehicle i els trossos que hagin quedat escampats, esperar que acudeixi la policia i intercanviar les dades amb els altres conductors implicats.
6. Davant els serveis d’emergència, haig de deixar pas immediat.
Aquest mite sobre conducció té la seva part de veritat i la seva part que no. I és que donar pas als serveis d’emergència de manera ràpida és vital per a la vida de les persones, però en fer-ho cal assegurar-se que s’està fent de manera adequada, sense interrompre l’espai perquè puguin passar i sense crear embús amb la resta de vehicles.
Per tant, davant la detecció d’un servei d’emergència no cal parar de manera immediata, sinó buscar la millor manera perquè puguin passar sense perjudicar-los.
7. Els ciclistes són un vianant més.
Aquest és un gran mite sobre conducció que cal corregir immediatament.
Els ciclistes són un vehicle més i, per tant, han de respectar els senyals de trànsit i donar prioritat als vianants.
Per a creuar un pas de vianants, per exemple, han de baixar-se de la bicicleta si volen tenir la mateixa prioritat que els vianants.
8. Per a conduir només es poden utilitzar sabates tancades.
La Llei de Seguretat Viària diu que tot conductor ha de conduir amb sabates còmodes, que subjectin bé el peu i que permetin la llibertat de moviments. Però, en cap cas, diu que s’hagin d’emportar sabates tancades per a conduir.
Per descomptat, no es pot conduir descalç i, encara que la Llei no ho prohibeix, en l’article 18 del Reglament General de Circulació es prohibeix conduir amb xancletes, ja que això suposa un risc per a la pròpia seguretat del conductor, dels ocupants del vehicle i de la resta d’usuaris que estan en la via.
La multa, en aquest sentit, pot ser de 80 euros.
9. Si he begut alcohol, no puc conduir, però sí que agafar una bici.
De nou, aquest és un dels mites sobre conducció que tenen relació amb el ciclisme.
Com hem dit anteriorment, una bici es considera un vehicle més i, per tant, ha de respectar les normes de circulació.
Per tant, si el conductor ha begut alcohol o pres altres substàncies, no pot agafar un vehicle motoritzat ni tampoc anar amb bicicleta.
10. Els pneumàtics que estan una mica desinflats s’agarren millor a la calçada.
No! Molta cura perquè això és totalment fals.
Portar els pneumàtics desinflats, per poc que sigui, pot ser un risc per a tu i per a la resta d’usuaris. És molt important que els pneumàtics tinguin la pressió recomanada pel fabricant.
Així que ja ho saps! És important desmuntar els mites sobre conducció que poden causar accidents i posar en risc a les persones. Forma’t bé per a ser un gran conductor.