Què fer perquè no es cali el cotxe de gasolina?
Què fer perquè no es cali el cotxe? Aquesta és la pregunta estrella per a entendre com funciona el sistema per a donar-li velocitat al vehicle i evitar aquestes molestes situacions, que en funció d’on ens passi, poden ser fins i tot perilloses.
Per què es cala el cotxe?
El terme és calat i es refereix a aquest moment en el qual el motor deixa de girar o funcionar de manera brusca. Aquesta situació es produeix quan anem a una marxa massa alta, però a poques revolucions, i passa majorment quan arrencarem.
No obstant això, també pot indicar avaries el fet que succeeixi més d’una vegada i de forma no habitual. Per exemple, pot succeir si el motor no aconsegueix obtenir suficient combustible o d’aire, per una fallada de bugies, mecànic o perquè s’hagi augmentat de manera desproporcionada la càrrega que ha de suportar el motor.
En aquests casos per a entendre per què es cala el cotxe hem de passar pel taller.
Com evitar que es cali?
Per a evitar que un cotxe es vaig calar, ja sabent per què sol fer-lo en la majoria dels casos -règim de voltes molt baix que no aconsegueix donar força al motor- és clar que haurem de posar el focus a tenir les revolucions correctes abans de deixar anar l’embragatge del tot per a iniciar la marxa..
Les revolucions necessàries per a arrencar en pla estan entorn de les 2000. Sobre les requerides per a costes et parlem de seguida.
Encara no tens el teu carnet de cotxe? Aconsegueix-ho fàcilment amb RACC
Què haig de fer si se’m cala el cotxe?
El primer que has de fer quan passa és justament saber per què es cala el cotxe. Segurament en mirar la palanca t’adones que has arrencat en segona o tercera. També pot ser que se t’hagi calat el cotxe en primera perquè no li has donat suficient força al motor mitjançant les revolucions o hem fet un mal joc de pedals.
L’única cosa que has de fer és tornar a arrencar el cotxe (si no té sistema que eviti que s’apagui el motor en produir-se el calat) i corregir el que vas fer malament.
Recorda: el pedal d’embragatge s’ha de deixar anar a poc a poc mentre que es trepitja l’accelerador. Aquesta és la clau perquè no se’t cali el cotxe. Necessites que el motor tingui les revolucions indicades abans de deixar anar del tot el pedal d’embragatge i iniciar la marxa.
Com sortir d’una costa amb el cotxe sense que es cali?
Aquí és on la cosa es complica més, especialment per als principiants i aquells que no comptin amb sistema d’arrencada en costa que facilita molt les coses. Si el teu cotxe el té, no hauràs de preocupar-te que se’t cali i en la maniobra danyis a algun vehicle que estigui davant de tu, molt a prop, si no has respectat la distància de seguretat. Ull amb això!
Ara bé, què fer perquè no es cali el cotxe si el meu cotxe no té aquest sistema?
En cas d’avaria o de no conèixer l’arrel del problema, no dubtis a acudir al nostre servei d’assistència en carretera perquè t’ajudi allà on estiguis.
En aquest cas el que fem és col·locar el fre de mà ben fixat, posar la primera marxa, trepitjar l’embragatge i accelerar fins que abastos les revolucions necessàries perquè el teu vehicle arrenqui amb aquest extra de càrrega. Potser aquí has de portar les revolucions a un nivell més elevat. Al voltant dels 3.000 si la costa és massa pendent.
Estàs a punt de fer les pràctiques? Tira-li un ull a això!